29.5.2012

Harrastepäivä ja tunti täynnä energiaa!

Tänään oli harrastepäivä koulussa ja se tarkoittaa sitä että sen päivän ajan harrastetaan jotain lajia ja mä olin ilmottautunut yllätysyllätys ratsastukseen. Harrastepäivän ratsastus pidettiin Liitokavion tallilla, joten kyseessä oli tuttu talli, tutut hevoset ja tuttu opettaja. :D Sain mennä tänään ihanan ihanalla Nupella! Oi siitä onkin jo aikaa kun viimeksi sillä olin mennyt. :) Nuppe oli karsinassa kiltisti kun varustin sitä. Sittten lähdettin kentälle. Tunnin aiheena oli kouluratsastus, vaikka lopputunnista saimmekin hypätä päälle 70cm esteitä... :D Nuppe meni tunnilla aivan äärettömän kiltisti! Nuppe ei edes kuumunut yhtään, vaikka normaalisti kuumuukin, etenkin esteillä. Siitä sainkin lopputunnilla kehut heh. :) Esteet Nuppe hyppäsi tapansa mukaan täydellisesti. Tallilla oli kyllä rauhallista, kun meitä oli vain 5. Eikä ketään muita ollut tallilla samaan aikaan, kun se oli vuokrattu vain ja ainoastaan meidän käyttöön. Valitettavasti mulla ei ole mitään kuvamateriaalia tältä harrastepäivältä. :/

Eilen taas oli ratsastustunti Tupunan ratsupihalla ja kun sain kuullettä menen tunnilla uudella isolla Arthurilla olin melkein järkyttynyt ja ajattelin että mitä siitäkin mahtaa tulla... Arthur on ollut Tupunalla vasta viikon, kun se haettiin vasta Saksasta. Laitoin Arthurin kuntoon ja kuntoonlaittaessa se oli kyllä täysin normaalin oloinen kaakki. Mutta heti jo alkukäynneissä huomasin että Arthur oli aivan älyttömän herkkä ratsastaa. Ei tarvinnut kuin ajatuksen voimalla siis mennä. Pohkeita ei tarvinnut käyttää juuri yhtään, pieni hipaisukin riitti ja muutenkin piti olla ihan minimaaliset avut. Se taipui aivan ihanasti, volteilla se lähti hakemaan jo vähän pyöreää muotoa. Mun mielestä pärjäsin sen kanssa hyvin, vaikka laukassa se kuumuikin ja juoksi välillä kaula pystyssä. Mutta hauska tapaus silti! Tässä vielä muutama kuva Arthurista. :)