15.2.2012

Toisin silmin

Mä kerron nyt tästä päivästä tälläi aika nopeesti eli hypättiin Tiitun kanssa tänää 65cm esteitä, Ja Emilia tuli sitte mun seuraksi tallille :) Ja ajattelin nyt toteuttaa tälläsen postaus idean eli Tiiu pääsee vähän itse kertomaan teille tästä päivästä, omasta näkökulmastaan :)

"Mutustelin heinää kaikessa rauhassa tarhassani. Minun tarhassani! Ja sitten  näen kun Venla saapuu tallille. Jee! sillä odotin herkkuja (: Sitten tuumasin "höh" siinä vaiheessa kun Venla tuli ja otti uudesta hienosta punaisesta riimustani otteen, ja talutti minut pois tarhasta. Tajusin että joutuisin hommiin...
Venla talutti minut käytävälle ja laittoi minut kiinni, vaikka kyllä minä vapaanakin pärjäisin >:) Kuulin kun askeleet loittonivat ja höristin korviani. Tuumasin "ehä se Venla nyt hakee niitä herkkuja?" Sitten kuulin kun askeleet lähenivät ja huomasin sivusilmällä, että Venlalla oli sylissään harjaämpäri, suitset ja satula.. pitihän se arvata..
Sitten Venla alkoi harjaamaan minua. Voi että kun tykkäsin siitä! Vielä ihanempaa oli se kun, hän harjasi minua korvan takaa pehmeällä harjalla! Olen taivaassa! :3
Sitten hän tarttui suitsiin ja laittoi kuolaimet suuhuni. Sitten tunsin kun hän nosti satulan selkääni. Ja kiristi satulavyötä, siinä vaiheessa päätin vähän laittaa vastaan! sillä en tykkää siitä. No kyllähän tuo nokkela Venla sen kuitenkin kiinni sai, vaikka pullistelinkin :( Sitten Venla irrotti minut riimusta, sääti jalustimet ja nousi selkääni.
Hän antoi minulle pari pientä pohjetta ja olin kiltti ja tottelin niitä ja lähdin liikkeelle :)
Kävelimme kentälle ja kun olimme kentällä Venla antoi minulle vähän käskyjä ja tottelin niitä ja kiersimme kenttää ympäri. En ymmärrä ihmisten logiikkaa, mitähän ideaa siinä on kiertää neliön muotoista kenttää ympäri?
Pian Venlakin pyysi minua laukkaamaan! Jihuuuu! Lähdin niin lujaa kuin jaloista lähti! okei en nyt ihan... mutta melkein :) Kirmasin kenttää ympäri, kunnes minun käskettiin hidastaa ja pian  pysähtyä.  Sitten näin kuinka he raahasivat estetolppia kentän keskelle. 
Olin hyvin innoissani! Tykkään hyppäämisestä!  Etenimme estettä joka oli 50cm, juoksin ja juoksin ja Hop! hyppäsin sen! olen kyllä taitava ;) ja vieläpä he kehuivat minua! Sitten he nostivat estettä 65cm, juoksin ja juoksin ja Hop! mutta ei.. este tippuikin :(
Sitten he yrittivät uudestaan ja uudestaan! Kyllähän minä aina välillä hyppäsin hienosti, pääsin jopa ylikin :) 
Lopulta aloimme lopettelemaan, tietenkin piti vielä kävellä sitä kenttää ympäri ja ympäri... 
Vihdoin hän nousi selästä ja löysäsi satulavyötäni ja taputti minua, he saivat kyllä olla ylpeitä minusta, olin kyllä niin hienosti jaksanut! Talliin he minut veivät ja purkivat minut. Sitten vihdoin sain sen kauan odotetun ja hyvin ansaitun herkkuni! Porkkanan (: ja vielä parempaa, pääsin takaisin tarhaani ja heinieni pariin! ;)"
-Tiitu